Araştırma Piyasalarında doğru bilinen yanlışlardan bir tanesi Pazar Araştırması ile Stratejik Danışmanlığın farklı işler olduğudur.
Pazar Araştırmasını yapanların uzmanlıkları en doğru araştırma metodunu kullanarak doğru soruları sormak ve hedeflenen çalışma gruplarından optimumda sonuç alarak, en kapsamlı ve en net kullanıcı verisine ulaşmaktır.
Stratejik Danışmanın görevi ise, bir iş yerinin karlılığını arttırarak rekabetin içinden başarı ile lider çıkmasını sağlayacak en stratejik yönetici kararlarını vermektir.
Fakat biri olmadan diğeri tek başına yeterince etkili olamaz. Bu bağlamda SELAS tüm iş ortaklarına, müşterilerine bu iki disiplini tek bir çalışma olarak sunan önemli bir hizmet veren olmayı tercih ederek birçok sektörde öncü olmuştur.
Pazar Araştırması ve Stratejik Danışmanlık Hizmeti verdiğimiz yüzlerce firma birbirine çok benzer sorulara cevap aramak için Selas ’a gelmektedir. Bu sorular arasında en çok “Biz hazır mıyız” sorusunu sora firmaların diğer ortak soruları da şöyledir.
- Bu pazara girmeli miyiz? Hangi ihracat pazarlar bizim için daha doğrudur.
- Hedef kitlesini nasıl belirleriz? Hedef Kitleye nasıl ulaşmalıyız?
- Markamızı daha nasıl büyütebiliriz? Markamızın pazardaki algısı nedir? Doğru konumlanmış mıdır?
- Daha sadık müşteri kitlesi yaratmak ama aynı zamanda karlılığımızı da arttırmak için nelere yatırım yapmalıyız?
- Ürünlerimiz yeterince iyi mi? İhracata uygun mu?
- Dijital medya reklamı yapmalı mıyız? Hangi mecralarda yapmalıyız?
- Ürün fiyatlarımız rekabet ettiğimiz piyasa için doğru mu? Fiyat artışını nasıl yapmalıyız?
- Maliyetlerimiz nasıl düşürebiliriz?
- E-ticaret sitesi açmalı mıyız? Nasıl bir site bizim için uygundur?
Bütün bu soruların cevapları Selas Pazar Araştırması ve Stratejik Danışmanlık çalışmamızda bulabilir ve şirketiniz için en ideal başarı formülüne sahip olabilirsiniz.
Peki SELAS diğerlerinden farklı olarak ne yapıyor?
Pazar araştırmalarından elde ettiği ham verileri stratejik düşünme ve analiz ile yorumlayarak hedeflenen sonuca çok daha hızlı ve anlaşılır bir şekilde ulaşıyor.
Veri (data) sektör veya ürün hakkında çeşitli istatiksel araştırmalar, anketler, bilgi toplama gibi faaliyetler sonunca oluşmuş olan işlenmemiş ve yorum yapması zor olan ham bilgidir. Bu ham bilgiler Stratejik Danışmanlık ile Pazar Araştırması çalışmalarının tam ortasında yer alan kilit bilgiler sistemidir.
Şirketiniz büyüme ve değişim hedefleri için gerekli olan Stratejik Danışmanlıkları ve Pazar Araştırması Hizmetlerine ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin.
Eğer şirket bünyesinde veri okuma ve yorumlama çalışmalarını yapacak strateji yöneticileriniz var ise SELAS Araştırma Birimleri size sadece veri tabanı oluşturma konusunda da yıllara dayanan tecrübeleri ile hızlı ve etkili hizmetler sağlayabilecektir.